Koirat24.fi - Myyntipalsta

Omaa rotua etsimässä

Tänne voit kirjoittaa erityisesti, jos olet uusi koiran omistaja. Keskustele koiran hankinnasta ja koiraharrastuksesta.

Valvoja: Nuuskamuikkunen

Omaa rotua etsimässä

ViestiKirjoittaja Emily93 » Pe Heinä 19, 2013 2:13 pm

Hei! Olen jo hyvin pitkään, monta, monta vuotta harkinnut oman koiran ottoa ja aika koiran ottamiselle alkaa olla aika otollinen. Olen 20 vuotias, tällä hetkellä kesätöissä oleva nuori nainen. Syksyllä olen lähdössä opiskelemaan. Olen miettinyt ja harkinnut eri rotuja, yrittänyt tutustua eri rotuihin, mutta en ole vielä löytänyt juuri sitä itselleni sopivaa koiraa. Ajattelin josko te hyvät ihmiset osaisitte minua auttaa oikean rodun löytämisessä. Kokemusta minulta jonkin verran löytyy, kotona vanhempien luona kun on ollut koiria aina, tälläkin hetkellä kaksi, 16 vuotias vanhus ja parivuotias nuori uros.

Asioita jota koirassa kaipaisin
-Kooltaan pieni (alle 40cm)
-Mieluusti lyhyt turkki tai mahdollisimman helppohoitoinen
-Iloinen, leikkisä, älykäs, ihmisrakas, miellyttämishaluinen, mutta sellainen joja osaa kuitenkin rauhoittua
-Helppo kouluttaa
-Lapsiystävällinen
-Ei haukkuherkkä (tulen mitä luultavammin asumaan kerrostalossa)
-Ei mieluusti semmoista joka tarvitsee tosi, tosi, tosi paljon liikuntaa (Olen tietenkin valmis lenkittämään koiraa ja touhuamaan sen kanssa paljon)

Olen mahdollisesti kiinnostunut myös kokeilemaan ja harrastamaan tokoa ja agilityakin.

Muutama rotu minulla on tällä hetkellä mielessäni ollut kuten esim. Pomeranian ja cavalier kingcharlesinspanieli, pk chihuahua, papillon, mittelspitz ja kleinspitz, vaikkakin näillä roduilla ei olekaan se kaikista lyhyin turkki :D Harkinnassa ollut myös kääpiöpinseri. Joten jos te jotka nuosta roduista enemmän tiedätte, kertokaa minulle kokemuksianne. Minulle saa myös ehdotella rotuja.
Emily93

Paluu Ensimmäinen koira ja yleiset kysymykset